I když Šárka Radová umí vdechnout život i postavám v reálné velikosti, nejčastěji vytváří světy miniaturních človíčků, skrz něž se snaží porozumět světu, do kterého sama patří.
Svou roli stvořitele střídá s tou, která by velmi dobře pasovala i Gulliverovi, a v níž komunikuje s ponejvíce bílými postavičkami na první pohled sice působícími jako anonymní neutrální jedinci, z nichž ale při detailnějším zkoumání často přímo sálá znesvářenost či naopak negativní jednota davu. Jejich prostřednictvím tak Šárka Radová poukazuje na manipulovatelnost lidské masy, její marné pachtění, ale i na to, že z ní mohou vzejít kariéristé, jimž ramena či dokonce hlavy těch, s nimiž byli dosud v bratrské jednotě, poslouží jako stupně vzhůru, odkud lze již opět zcelenou menší i větší masu ovládat.
Porcelánová, případně kameninová figurka je pro Šárku Radovou základní jednotkou, stavebním kamenem. Z nich sestavuje nejen působivé plastiky v podobě okna, mostu, brány nebo věže, ale dokáže jimi vyjádřit prakticky vše. A zdaleka nejde pouze o lidské charaktery či mezilidské vztahy. Znázorní noc a den, princip jin a jang, buňky či dotěrné myšlenky. Tvary končetin se například nechá inspirovat k vytvoření prstenů. A tak bychom mohli pokračovat dál a dál, protože fantazie a ta tvůrčí obzvlášť, je nekonečná.
Jakými cestami se ubírala v posledních pěti letech, a jak vedla myšlenky i tvořivé ruce výtvarnice Šárky Radové ukazuje výstava ve virtuální galerii ArtForum, která potrvá až do 3.7. Pokud vás tato ukázka oslovila, račte vstoupit TUDY.
Napsat komentář