Příběh chudé dívky Evy, která ke štěstí přišla a stala se nejmocnější ženou své země a po jistý čas si podržela toto prvenství i ve světovém měřítku, převedlo do muzikálové podoby nejznámější duo v oboru – Andrew Lloyd Webber a Tim Rice již v roce 1976. Během čtyř desítek let se muzikál dočkal bezpočtu ztvárnění. Ve čtvrtek 19. února bude mít svou pátou českou a druhou pražskou premiéru v divadle Studio DVA, jež ho uvádí ve spolupráci s The Really Useful Group Ltd. London. Pod režijním vedením Ondřeje Sokola se v hlavní roli představí Monika Absolonová, sekundovat jí bude Karel Roden, v roli manžela a současně argentinského prezidenta Juana Peróna.
Vzhledem k tomu, že byla uvedena na všech kontinentech vyjma Antarktidy, lze o Evitě bez nadsázky říct, že i jako muzikál dobyla svět. Do Prahy se muzikál vrací po dlouhých patnácti letech. Tvůrci slibují strhující příběh, vášnivou Argentinu a geniální hudbu.
Těžká zkouška pro hlasivky
Plně zpívané libreto si žádá výborný pěvecký, herecký a pohybový projev. Titulní roli znalci považují za jednu z nejtěžších v žánru. Broadwayská diva Patti LuPone si po letech nebrala servítky: „Evita je nejhorší zkušeností mého života. Prořvala jsem se partem, který musel být napsán mužem, co nenávidí ženy.“ Monika Absolonová nijak neoponuje: „EVITA je pro mě zatím hudebně nejnáročnější projekt. Když jsem ji poprvé slyšela, měla jsem strach, že si melodie nemůžu zapamatovat a naučit se je. Naštěstí teď jsem se jimi už prokousala. Jako spousta lidí jsem znala krásné melodické linky známých písní Don´t Cry For Me Argentina a You Must Love Me, ale to je opravdu jen malá část EVITY.
Příběh o vášni, moci a lásce pojí fiktivní postava jménem Che, což je slangové oslovení „kámo“. V některých realizovaných verzích byl oblečen podle revolucionáře Guevary, s nímž ovšem nemá nic společného. Hře slouží jako vypravěč, nekompromisní kritik a svědomí Evy. „S takhle pěvecky náročnou rolí jsem ještě neměl tu čest. Jak se v divadelních kruzích říká: ‚v podstatě neslezu z jeviště‘,“ říká o své roli Peter Strenáčik.
A na závěr jej doplňuje režisér Ondřej Sokol: „Tenhle muzikál je opravdu hodně náročný, Andrew Lloyd Webber si s ním pohrál a udělal takovou operu v popovém balení. Ale všichni se opravdu snaží pracovat co nejlépe a výsledek je moc působivý.“
Třináct a jeden večer
Do konce sezony má divadlo STUDIO DVA naplánováno pouhých 13 repríz, na které podle organizátorů zbývají poslední volné vstupenky. Právě dnes jdou do prodeje nové podzimní termíny.
Osoby a obsazení
María Eva Duarte de Perón: Monika Absolonová
Che: Peter Strenáčik
Juan Domingo Perón: Karel Roden
Augustín Magaldi: Ondřej Izdný
Perónova milenka: Veronika Vyoralová
Company: Lenka Bartošíková, David Bouša, Vlasta Červ, Martin Davídek, Tereza Hálová, Lucie Chlumská, Karel Korsa, Petra Kosková, Athina Langoská, Lucie Novotná, Petr Novotný, František Pytloun, Radek Seidl, Ilona Vozničková, Jana Zenáhlíková
Děti: Lucie Bloudková, Josef Fečo, Samuel Gyertyák, Ester Sokolová, Berenika Suchánková
Autoři a inscenační tým
Libreto: Tim Rice
Hudba: Andrew Lloyd Webber
České přebásnění: Michael Prostějovský
Režie: Ondřej Sokol
Hudební nastudování: Kryštof Marek
Dirigenti: Kryštof Marek, Miloš Krejčí
Scéna: Adam Pitra
Kostýmy: Kateřina Štefková
Choreografie: Renáta Suchánková
Asistentka hudebního nastudování, sbormistr, korepetice: Sára Bukovská
Sound design: Petr Šimíček
Light design: Pavel Dautovský
Videoprojekce: Jaromír Vondrák
Make-up artist: Lucie Lišková
Produkce: Petra Stránská
Zdroj: STUDIO DVA
Napsat komentář